Introductie facturatie
In de informatie hierover worden zaken uitgelegd met betrekking tot facturatie. Hierbij moet aan het volgende gedacht worden:
- Type facturen.
- Het innen van contributies.
- Het maken van massafacturaties en facturaties voor individuele leden.
- Inkoopfacturen en creditnota's
- Facturen (debiteuren) maken, wijzigen en verwijderen.
Bij facturatie zijn een aantal mogelijkheden:
- Massafacturatie op basis van activiteiten, lessen en contracten. Navigeer hiervoor naar [Facturatie] > [1. Massaal factureren]. De meeste facturen zullen worden aangemaakt op basis van gegevens die elders in het systeem worden vastgelegd:
- Een activiteit: Wanneer men een sport beoefent, wordt daar contributie voor betaald. Hiervoor worden activiteiten bij relaties vastgelegd en wordt op basis daarvan de factuur klaargezet.
- Contracten: Er kunnen sponsorcontracten zijn die in het systeem zijn vastgelegd. Jaarlijks wordt hiervoor een factuur klaargezet. Dit kan ook gebruikt worden voor donateurs, vaste huurders van banen etc.
- Lessen: Indien de lessenmodule wordt gebruikt en bij de instellingen wordt aangegeven dat deze gefactureerd moeten worden, dan worden voor deze lessen ook de facturen klaargezet.
- Handmatige uitgaande facturen en creditnota's via [Facturatie] > [Facturen beheren]. Dan bovenin het scherm knop [+Factuur].
- Inkoopfacturen en creditnota's voor inkoopfacturen via [Boekhouding] > [Inkoopfacturen].