Pagina commissies aanpassen functies beheren


De website pagina Commissies wordt automatisch gegeneerd op basis van de beschikbare relaties met actieve functies.

Commissie functies kunnen toegevoegd worden via de relatiekaart van de gewenste leden/relaties. In de meeste gevallen wordt dit gedaan door de ledenadministratie, let hierbij dus dat zij hiervoor de juiste gebruiker autorisaties hebben.

Om een nieuwe functie regel aan te maken klik je op de knop "Voeg toe". In deze regel kun je vervolgens de gewenste functie selecteren. Bij het veld "Vanaf datum" vul je de datum in waarop de functie start of is gestart voor de relatie.

Functie verwijderen uit het gehele systeem

Wanneer je een functie volledig wilt verwijderen uit de functies lijst, dan mag de functie nergens meer gekoppeld zijn aan een relatie. Een einddatum geven is hierbij dan niet voldoende, je moet de functie in zijn geheel verwijderen bij alle relaties waar deze actief is. Dit wordt gedaan door het vinkje onder de prullenbak te selecteren.

Sortering functies bepalen

Ga naar Functies > Instellingen > Functies >  Selecteren en klik direct op Wijzigen. Hier kan je dan in het veld “Functievolgorde” de sortering/volgorde bepalen. Als er functies zijn met dezelfde sorteerwaarde dan wordt er naar de functiecode gekeken (alfabetisch). Let wel dat alle sorteer velden ingevuld dienen te worden.

Functie e-mail toevoegen

Hier kan je ook een functie e-mail toevoegen. Als functie e-mail leeg is wordt er de persoonlijke e-mailadres gebruikt. Mocht je een functie liever niet op de website willen tonen dan kan er via het vakje “Blokkeer CMS” een functielid geblokkeerd worden door het aan te vinken.Helemaal onderaan kunnen jullie ook nieuwe functies toevoegen aan een bestaande functiegroep (Voeg toe knop).

Functiegroepen maken

Een functie is altijd gekoppeld aan een functiegroep.

Jullie kunnen via “Systeem beheer” > ” Alle instellingen” > “Functiegroepen” >  “Wijzigen” nieuwe functiegroepen maken. Voor functiegroepcode kan je iets verzinnen zoals bijvoorbeeld TC voor Technische Commissie.

Het is dus vaak handig om meerdere functies aan een functiegroep te koppelen. Dus bijvoorbeeld de Technische Commissie hebben meerdere functies zoals bijvoorbeeld Webredactie, Websupport en bijvoorbeeld ICT-afdeling. Dit maakt je website pagina commissies of organisatie een stuk overzichtelijker. 

Tonen van specifieke commissies op aparte webpagina's

Het is ook mogelijk om pagina's aan te laten maken met daarop een specifieke selectie van functies of functiegroepen.
Hiermee kan bijvoorbeeld een losse pagina op de website komen waarop alleen het jeugd bestuur staat.

Wanneer jullie hier gebruik van wil maken, dan kan dit via een ticket worden aangevraagd. Geef hier zo specifiek mogelijk jullie wensen aan, en welke functies of functiegroepen er op welke pagina zichtbaar mogen zijn.

Vacatures

Zie ook de handleiding over vacatures koppelen:

Zie: Vacatures op de website verwijderen of aanmaken